Memphis, de ziel van het zuiden

Memphis bezoeken is als een religieuze ervaring, of je nu gelooft in een hogere macht of niet. Het is onmogelijk om in Memphis te komen en niet het gevoel te hebben, dat deze stad, je een warme dikke omhelzing geeft.


Het karakter van de Verenigde Staten, ligt in het zuiden en Memphis is de leidende ster, waar je je kompas op kunt instellen. Of je nu naar het zuiden komt voor het eten, de muziek of de mensen. Ik weet zeker dat deze stad je een prachtige gebalanceerde ervaring van alledrie geeft.

Ik heb nog nooit op een dag zoveel "Y'alls" gehoord. Ik heb 5 jaar van mijn leven in het zuiden gewoond, maar ben er vrij zeker dat ik in een ander leven in het zuiden ben geboren.

Mensen in Memphis hebben een warm en door mij zeer gewaardeerd charisma die je alleen in het zuiden van de VS vindt en in Memphis in het bijzonder. Van alle staten, vind ik het zuiden en zijn bewoners het meest bijzonder.


Memphis is een plek vol contrast en charme. In deze stad is zoveel bas en hartslag maar wordt nooit luid en wordt bijna een zachte melodie, die als zo'n liedje dat maar niet uit je hoofd gaat, blijft hangen.

Deze stad ademt muziek, overal voel je de aanwezigheid van Elvis, BB King en Roy Orbison.

Ook het verhaal over slavernij en het gevecht om gelijke rechten heeft zich hier afgespeeld. De naam van Martin Luther King, is onlosmakelijk verbonden met deze stad en deze staat in het bijzonder.

De hart en ziel van de verenigde staten ligt in het zuiden en is een verhaal van pijn, veerkracht en vrijheid. Daarom maakt het bezoeken van het zuiden en Memphis een speciale bestemming die thuishoort op iedere bucketlist!


































Reacties

Populaire posts